Restriccions al trànsit en horari nocturn a la Via Augusta per obres de millora de l’estació d’FGC de Gràcia

Com a conseqüència dels treballs previs a les obres de remodelació, adaptació i millora de l’estació d’FGC de Gràcia, es reduirà el nombre de carrils de circulació a la Via Augusta la nit de diumenge 6 a dilluns 7 de març, a l’altura de la plaça Gal•la Placídia. Així, s’eliminaran entre dos i quatre carrils de la calçada, entre les 20.00 i les 8.00 hores, i els vehicles disposaran com a mínim d’un carril per sentit per circular. Les restriccions es repetiran la nit del dijous 10 de març.

El Departament de Territori i Sostenibilitat treballa des de principis de gener en les obres prèvies a la remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació d’FGC de Gràcia, per tancar i condicionar el sector afectat per dur a terme l’actuació.

Aquests treballs previs, que inclouen el trasllat de tres arbres catalogats de la plaça Gal•la Placídia per al seu trasplantament, comportaran restriccions de trànsit a la Via Augusta, a l’altura de la plaça, la nit de diumenge 6 de març a dilluns 7, entre les 20.00 hores i les 8.00 hores.

L’afectació al trànsit consistirà en la reducció d’entre dos i quatre carrils de la calçada, en tres fases diferenciades. En aquest sentit, entre les 20.00 i les 00.00 hores s’ocuparan els dos carrils més propers a la banda dreta, de manera que els vehicles disposaran de dos carrils per sentit per circular. Entre les 00.00 hores i les 3.00 hores, s’ocuparan 3 carrils de la banda dreta, i els vehicles tindran un carril de pujada i dos de baixada. Finalment, entre les 3.00 i les 8.00 hores, l’ocupació serà de 4 carrils, i es reduirà el pas a un carril per sentit de la marxa. Les restriccions es repetiran també la nit de dijous 10, entre les 23.00 hores i les 6.00 hores del divendres 11.

Pel que fa a l’estat de les obres, ja s’ha finalitzat el desviament de serveis afectats i s’ha començat a executar els murs pantalles de la nova subestació elèctrica que es construirà en aquest punt.

L’estació de Gràcia s’ubica sota la Via Augusta i la plaça Gal•la Placídia, entre el carrer de Marià Cubí i la Travessera de Gràcia, i dóna servei a les línies del Vallès, així com al ramal de Reina Elisenda i de l’avinguda Tibidabo. Disposa de 4 vies, dues centrals (per les línies del Vallès i Reina Elisenda) i dues laterals (només pels serveis de l’avinguda Tibidabo). La comunicació entre el vestíbul i andana es fa mitjançant escales fixes i mecàniques, i amb l’exterior, amb escales fixes. Aquesta estació compta amb 11.200 viatgers al dia.

Les obres d’adaptació i remodelació

Les obres previstes que permetran modernitzar les instal•lacions de l’estació d’FGC de Gràcia compten amb un pressupost de 29,3 MEUR i comprenen els treballs següents:

3 nous ascensors i escales fixes i mecàniques: l’estació quedarà completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda, amb la col•locació de 3 nous ascensors, un a l’exterior, a la Via Augusta, costat Besòs, a l’alçada del carrer Marià Cubí, per enllaçar amb el vestíbul, i dos més per arribar a les andanes. A més, s’ampliarà l’amplada dels trams d’escales fixes, que seran de 2 metres en les escales que connecten el vestíbul i les andanes laterals, i de 4 metres, a les que enllacen el vestíbul i l’andana central. També es col•locaran 4 escales mecàniques.

• Ampliació del vestíbul i zona d’andanes: la millora de l’accessibilitat a l’estació comportarà la necessitat de disposar de nous espais per encabir els ascensors i ampliar els trams d’escales. Així, s’ampliarà la superfície del vestíbul dels 250 m2 actuals als 1.500 m2 i s’aprofitarà l’espai alliberat amb el trasllat de la subestació elèctrica i la nova configuració de vies. Amb aquesta actuació, els passadissos que porten cap al vestíbul actual s’eliminaran i els accessos conduiran directament cap a aquest gran vestíbul projectat. A més, les andanes s’ampliaran i es passarà de les dues andanes actuals, de 4 metres d’amplada cadascuna, a 3 andanes: 4.45 metres la del costat Besòs, els 10.5 metres la central, i 7.35 metres la del costat Llobregat.

• Renovació de l’arquitectura interior: a més, a la zona del vestíbul es col•locaran paraments de pedra i tancaments de vidre i acer inoxidable, així com elements retroil•luminats, que aportaran lluminositat i modernitat a aquests espais ampliats. A la zona d’andanes, també es renovaran els acabats interiors, amb materials d’acer inoxidable i vidre. A més, es col•locarà una estructura penjant sobre el sostre, que acollirà les xarxes de ventilació i il•luminació.

• Modificació del traçat de 2 vies: l’ampliació de les andanes obligarà a modificar el traçat de les vies laterals al seu pas per l’estació, per on discorren els serveis del ramal de l’avinguda Tibidabo. Així, la via en sentit Avinguda Tibidabo es desplaçarà cap a la banda Besòs, ocupant l’espai destinat ara a la subestació elèctrica. L’andana en sentit Barcelona també s’amplia; per fer-ho, la via descendent de Tibidabo s’enllaçarà amb la via principal abans de l’entrada a l’estació.

• Nova subestació elèctrica i reforma d’instal•lacions: la subestació elèctrica actual serà substituïda per una de nova més potent que es canviarà d’ubicació, per tal de disposar de l’espai per desviar el traçat de la via ascendent de Tibidabo. A més, es renovaran les instal•lacions elèctriques de mitja i baixa tensió, així com les de comunicacions i senyalització, i la catenària.

• Nova sortida d’emergència: finalment, s’habilitarà una nova sortida d’emergència a l’extrem de l’estació costat Plaça Catalunya.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s